Prima Sesiune de Instruire a cadrelor didactice universitare de la USC cu privire la modernizarea curriculei universitare prin prisma competențelor STEAM

În perioada 16-21 octombrie 2023, în cadrul proiectului ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2, No. 101081787 – Skills4future: Dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor STEAM ale studenților și profesorilor pentru inovația curriculară și dezvoltarea durabilă a instituțiilor de învățământ superior și a afacerilor locale, a avut loc Prima Sesiune de Instruire a cadrelor didactice universitare cu privire la modernizarea curriculei universitare prin prisma competențelor STEAM.
 
Sesiunea de instruire a fost organizată cu sprijinul partenerului european, Universitatea Tehnică din Lodz, și a implicat participarea tuturor partenerilor proiectului: ASE Bucureşti, UPB: Universitatea Politehnica Bucureşti şi cinci universităţi din Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Universitatea A.Ruso din Bălţi, ASEM, UTM, USM.
 
 Această vizită a oferit oportunitatea pentru cadrele didactice de la Universitatea noastră să se familiarizeze cu metodele și tehnicile ce contribuie la dezvoltarea competențelor STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică).
 
Sesiunile de instruire au avut următoarea tematică:
— Obiectivele de învățare interdisciplinare pentru domeniile STEAM;
— Exemple de cercetare și activități didactice care dezvoltă competențele studenților pentru învățarea practică, inovare și dezvoltarea abilităților intelectuale;
— Componentele educaționale, exemple și aplicații pentru învățarea practică;
— Predarea sustenabilității prin proiecte interdisciplinare de grup, cu implicarea mediului de afaceri;
— Abordări pedagogice inovatoare pentru stimularea competențelor STEAM legate de sustenabilitate;
— Evaluarea ciclului de viață în Industria 4.0, utilizând programul LCA deschis pentru a calcula impactul mediului produselor;.
 
În această perioada au fost realizate şi vizite de studiu la companii precum #AVIENT Colorants Poland, care se distinge prin automatizarea ridicată a procesului de producție și gradul semnificativ de responsabilitate socială, și #DOZ DIRECT, unde am analizat procesele de distribuție și logistică caracterizate prin un nivel înalt de automatizare.
 
În conformitate cu prevederile proiectului, la aceste instruiri au participat membrii echipei instituţionale de implementare a proiectului: cadre didactice ce predau la programul Business şi Administrare şi la programele de Inginerie, şi reprezentanţi ai stafului administrativ.
 
Pentru a fi la curent cu toate activitățile proiectului consultați pagina proiectului: https://skills4future.utm.md 

Distribuie pe rețele sociale:

Facebook
Twitter
LinkedIn
OK
Email