Devino membru al Consiliul de Administrație al Fundației Startup City Cahul!

Sunteți interesat de dezvoltarea regiunii Cahul?

Atunci, alăturați-vă Consiliului de Administrație al Fundației Startup City Cahul și contribuiți la realizarea unui impact în regiune!

Post vacant:  Membru al Consiliului de Administrație al Fundației Startup City Cahul — reprezentant al mediului de afaceri.

Fundația Startup City Cahul este în căutare unui membru al Consiliului de Administrație care va reprezenta sectorul de afaceri pentru perioada 2023-2026, cu mandat de trei ani. Căutăm o persoană familiarizată cu activitatea economică din regiune și motivată să contribuie la dezvoltarea regiunii Cahul prin implicarea în activitatea Fundației Startup City Cahul în rol de un nou actor regional.

Fundația Startup City Cahul este o organizație non-profit care funcționează ca entitate juridică de drept privat în conformitate cu legislația Republicii Moldova. Principalele noastre obiective sunt valorificarea și consolidarea potențialului economic digital, creșterea competitivității, afacerilor și a investițiilor regionale, dar și încurajarea parteneriatelor pentru inovare și antreprenoriat între sectorul privat, public și instituțiile de învățământ din regiunea Cahul. Ne concentrăm asupra acestor obiective în timp ce promovăm tehnologia, abordăm probleme și identificăm soluții creative de învățare. Fundația va promova disciplinele din domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM) pentru a le face mai atractive în rândul femeilor și bărbaților, ale fetelor și băieților, precum și pentru a facilita înființarea de start-up-uri în sectoare inovatoare, consolidând capacitatea și pregătirea acestora pentru investiții.

 

Așteptările Fundației este să acționați ca un ambasador în numele organizației și să participați la luarea deciziilor curente, cât și la dezvoltarea strategică a acesteia. Implicarea unui membru al consiliului de administrație este de circa 5-15 ore pe lună pentru activități de reprezentare și reuniuni (timpul necesar variază pe parcursul anului, unele luni fiind mai solicitante decât altele).

Ați putea oferi un important aport  Consiliului nou format dacă…

  • manifestați un interes și motivație fermă de a participa la schimbare și de a contribui la dezvoltarea regiunii Cahul
  • doriți să participați la administrarea celei mai promițătoare fundații regionale care are ca misiune să contribuie la dezvoltarea economică regională
  • sunteți pasionați de tehnologie și antreprenoriat
  • sunteți un antreprenor din regiunea Cahul
  • dețineți cunoștințele și capacitatea de a participa la crearea de organizații durabile care pot susține regiunea, promovând în paralel conexiunile cu parteneri și oportunități internaționale
  • sunteți interesați să creați vizibilitate și oportunități pentru start-up-urile și antreprenorii care apar în regiunea dumneavoastră
  • doriți să existe mai multe persoane și entități din regiune prezente la evenimentele naționale și internaționale
  • doriți să susțineți dezvoltarea tehnologică și antreprenorială a regiunii, dar și spațiile care să permită desfășurarea și dezvoltarea activităților și a proiectelor
  • vă doriți să împărtășiți experiența dumneavoastră cu alți antreprenori
  • doriți să contribuiți la dezvoltarea domeniului STEM în regiune
  • dispuneți de cunoștințele și expertiza necesară care pot asigura succesul fundației pe termen lung
  • sunteți dispus să învățați și să vă dezvoltați împreună cu Fundația

 

De ce să fii parte a Consiliului Fundației Startup City Cahul?

Fundația Startup City Cahul își propune să devină o platformă de cunoștințe, schimb de experiență, dezvoltare economică, parteneriate, promovare. Există numeroase oportunități de a contribui la dezvoltarea Fundației, dar și de a dezvolta abilități de management și administrare care pot fi aplicate în alte organizații și întreprinderi. Totodată, aceasta reprezintă o modalitate de a cunoaște persoane cu aceleași viziuni care lucrează în alte domenii și de a rămâne în pas cu ceea ce se întâmplă în regiune.

Care sunt atribuțiile unui membru al Consiliului de Administrație?

Se estimează că Membrii  vor participa la 3-6 reuniuni anuale ale Consiliului de Administrație. De obicei, reuniunile au loc o dată la trei luni. Înțelegem că membrii consiliului de administrație au un program și un orar foarte variat, vom asigura posibilitățile de a rămâne implicați prin intermediul proceselor-verbale ale ședințelor și ale e-mailurilor.

Cum se desfășoară ședințele?

Întâlnirile se vor desfășura offline, dacă este sigur și oportun. Totuși, Membrii Consiliului de Administrație care nu pot fi prezenți personal vor putea participa virtual. Chiar dacă nu locuiți în municipiul Cahul, sunteți bineveniți în Consiliul de Administrație!

Membrii Consiliului de Administrație sunt plătiți?

Avem convingerea că împărtășirea experienței este un element fundamental pentru toți antreprenorii de succes, de aceea membrii Consiliului de Administrație sunt personalități proeminente cu un mare entuziasm și o extraordinară disponibilitate de a susține comunitatea. Documentația constitutivă nu ne permite să plătim Membrii Consiliului de Administrație pentru serviciile acestora. Totuși, Membrii Consiliului de Administrație beneficiază de acces la diverse oportunități, cursuri de formare, mentorat, evenimente locale și internaționale, evenimente de networking și activități. Fiind parte a Fundației Startup City Cahul dispuneți de oportunitatea de a extinde perspectivele și limitele și de a transforma regiunea Cahul într-o destinație ce trebuie vizitată și în care să creezi afaceri în IT.

 

Cum aplic?

Pentru a aplica, vă rugăm să expediați o scrisoare de intenție în care să ne oferiți  informații relevante despre dumneavoastră.

Scrisoarea se poate prezenta și sub forma unei declarații scrise (max. 500 cuvinte ) însoțită de un CV de una/ două pagini care să reflecte experiența dumneavoastră anterioară.

 

Vă rugăm să transmiteți  dosarele dumneavoastră la adresa: candronic@starupcitycahul.md până la data de 17 februarie 2023.

Dacă aveți întrebări despre statutul de Membru al Consiliului de Administrație sau despre procesul de aplicare, suntem dispuși să discutăm și să oferim careva materiale care ar putea fi utile pentru a vă ajuta să luați o decizie!

Cum va fi selectat candidatul câștigător?

Fiecare aplicație va fi analizată de către membrii consiliului delegat și ai consiliului consultativ, axându-se pe experiențele, perspectivele și viziunea pe care fiecare candidat le poate aduce Fundației Startup City Cahul.

Membrii Consiliului de Administrație vor purta o primă întrevedere introductivă, oferindu-le solicitanților posibilitatea de a pune întrebări. Ulterior, Consiliul va informa candidații cu privire la decizia sa.

Există și alte modalități de implicare?

În cazul în care nu sunteți sigur că statutul de membru al consiliului de administrație este pentru dumneavoastră, există și alte modalități de implicare.

Urmăriți pagina noastră de internet, www.startupcitycahul.md, pentru a fi la curent cu privire la următoarele apeluri deschise pentru cooperare, voluntariat sau pentru oportunități remunerate.

 

Informații suplimentare privind prerogativele și competențele Consiliului de Administrație

 

Consiliul de Administrație este responsabil de administrarea generală a Fundației Startup City Cahul într-un mod care să fie în conformitate cu legislația non-profit din Republica Moldova, cu statutul Fundației și cu Misiunea acesteia. În colaborare cu echipa, membrii Consiliului asigură și supraveghează politicile și procedurile esențiale, în special pe cele care au impact asupra activității pe termen lung a Fundației.

Consiliul se obligă să respecte cele mai bune practici în toate aspectele activității organizației și să adopte standarde extinse de excelență în domeniul nonprofit. În calitate de administratori care cred cu certitudine că fundația acționează în beneficiul întregii comunități, membrii consiliului de administrație sunt ambasadori voluntari și implicați activ în cadrul comunității pentru Fundația Startup City Cahul.

Prin urmare, când Consiliul de Administrație își exprimă poziția în fața publicului, acesta transmite un singur mesaj argumentat către toți reprezentanții și părțile interesate. Ca și grup, Consiliul acționează întotdeauna în interesul organizației — în special în ceea ce privește conflictele de interese, confidențialitatea, protecția datelor personale și codurile de conduită profesională.

Atunci când acționează individual, membrii Consiliului de Administrație contribuie într-un mod care să le evidențieze competențele profesionale, să le valorifice expertiza și să încurajeze inovarea generală a Consiliului de Administrație în ansamblul său.

 

 

Conform documentelor constitutive (articolul 5.2.9), Consiliul de Administrație al Fundației are următoarele atribuții:

 

  1. aprobă strategia de dezvoltare a Fundației
  2. aprobă alocarea resurselor Fundației în funcție de obiectivele Fundației și de prevederile Statutului
  3. aprobă planul de activitate, bugetul, regulamentul intern, rapoartele financiare și de activitate ale Fundației
  4. elaborează și aprobă regulamentul intern al Fundației, în funcție de necesitățile acesteia, cu excepțiile prevăzute de Statut
  5. modifică statutul Fundației și îl aprobă într-o nouă formulare, după caz, cu consultarea în prealabil a Fondatorului și a Comitetului Consultativ.
  6. stabilește înființarea de sucursale și filiale ale Fundației
  7. modifică capitalul subscris al Fundației în conformitate cu dispoziția Fondatorului
  8. desemnează și revocă Administratorul, Membrii Consiliului de Administrație, Auditorul și Membrii Comitetului Consultativ în modul prevăzut de Statut
  9. aprobă cuantumul și modul de plată a remunerației Administratorului
  10. avizează alte structuri (de exemplu, comitete executive, consiliu tutelar, consilii de specialitate etc.) și subdiviziuni ale Fundației, dacă este necesar, cu aprobarea regulamentelor de activitate ale acestora, dacă este cazul
  11. avizează regulamentele care stabilesc condițiile de selecție, de desemnare și de numire în funcție a Membrilor Consiliului Fundației în baza criteriilor de competență, profesionalism, imparțialitate și de excludere a situațiilor de conflict de interese
  12. modifică (mărește sau reduce) perioada de mandat și numărul de Membri ai Consiliului de Administrație al Fundației, cu acordul/consultarea prealabilă a Comitetului Consultativ
  13. aprobă tranzacțiile de proporții ale Fundației. Consiliul de Administrație va aproba regulamentul, care va defini care dintre tranzacții sunt considerate ca fiind mari
  14. anulează deciziile Administratorului și ale Consiliului de Administrație al Fundației, fără a aduce prejudicii drepturilor terților legitimi
  15. modifică sediul Fundației
  16. adoptă decizii privind achiziția, distribuirea și înstrăinarea patrimoniului Fundației
  17. ia decizii privind reorganizarea și lichidarea voluntară a Fundației, a filialei, a sucursalei sale, în modul stabilit de Statut și în conformitate cu legislația în vigoare
  18. aprobă sigiliul și simbolistica Fundației, dacă este cazul
  19. aprobă rapoartele de audit și pe cele ale Auditorului
  20. aprobă structura statelor de personal și organigrama Fundației
  21. decide, daca este cazul, auditarea activității Fundației de către un auditor extern, în vederea exercitării controlului asupra administrarea organizației  si activității Administratorului
  22. ia decizii cu referire la orice alte aspecte care intră în competența sa prin lege sau statut

Distribuie pe rețele sociale:

Facebook
Twitter
LinkedIn
OK
Email