Search
Close this search box.

Funcții vacante pentru Ocuparea funcțiilor didactice și Științifico-didactice

În baza Regulamentului privind organizarea, desfășurarea concursului și ocuparea funcțiilor didactice și științifico —  didactice în Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, aprobat prin Hotărârea Senatului din 27.05.2021 (proces-verbal nr.10) și a  Hotărârii Senatului din 13.03.2025, (proces-verbal nr.07/05) 

UNIVERSITATEA DE STAT „BOGDAN PETRICEICU HASDEU” DIN CAHUL

DECLARĂ VACANTE ŞI ANUNȚĂ CONCURS PENTRU OCUPAREA FUNCȚIILOR DIDACTICE ȘI ȘTIINȚIFICO-DIDACTICE:

  1. Denumirea funcției scoase la concurs cu disciplinele fundamentale și de specialitate aferente, precum urmează:
  • CATEDRA ȘTIINȚE ECONOMICE

Profesor universitar – 1,5 posturi, conferențiar universitar – 1 post

Profesor universitar – 1 post

  1. Ciclul I – Economie și management:

Managementul producției, Managementul proiectelor antreprenoriale.

Profesor universitar – 0,5 post

  1. Ciclul I – Economie și management:

Teoria economică, Doctrine economice.

Conferențiar universitar – 1 post

  1. Ciclul I – Finanțe și contabilitate:

Finanțele întreprinderii, Analiza economică-financiară, Bazele contabilității, Contabilitatea în comerț, Sisteme informaționale în contabilitatea entității.

  • CATEDRA INGINERIE ȘI ȘTIINȚE APLICATE

Profesor universitar– 0,9 post, lector universitar – 1 post

Profesor universitar – 0,9 post

  1. Ciclul I – Inginerie și Management în Construcția de Mașini:

Tehnologia construcțiilor de mașini, Ergonomia și estetica mașinilor, Tehnologia și controlul dimensional, Tehnologia sudării, Acționări hidraulice și pneumatice, Ingineria electrică.

Lector universitar – 1 post

  1. Ciclul I – Inginerie și Management în Industria Alimentară și Inginerie și Management în Construcția de Mașini (Automotive), Business și  administrare, Contabilitate:

Tehnologii de comunicare informațională, Matematica superioară, Matematica economică, Fundamentele algebrice ale informaticii, Analiza numerică, Bazele roboticii, Simulare și modelare/ Inteligența artificială, dezvoltarea aplicațiilor mobile, Dezvoltarea aplicațiilor web/Tehnici de optimizare.

  • CATEDRA LIMBI ȘI LITERATURI

Lector universitar –2 posturi

Lector universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Teoria și practica traducerii,  Metode și tehnici de elaborare a tezelor, Didactica limbii engleze, Morfosintaxă, Scrierea academică, Morfologia limbii engleze, Limba străină III, IV.  

Lector universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Istoria limbii engleze, Strategii și tehnici narative, Curs practic de limbă engleză, Morfologia limbii engleze, Lexicologia limbii engleze, Limba străină III, IV.  

  • CATEDRA ISTORIE ȘI TEORIA EDUCAȚIEI

Conferențiar universitar – 2 posturi, Lector universitar – 2 posturi

Conferențiar universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Preistoria și istoria veche a spațiului românesc, Modulul: Științe speciale ale istoriei, Arheologie și etnografie, Laborator de arheologie și etnografie, Preacursores: Debitul cercetărilor arheologice și al inițiativelor muzeologice la Dunărea de Jos, Vallum Traiani – un monument transfrontalier, Rosturi politico-militare și teminologie relativă. 

Conferențiar universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Modulul: Educația artistico-plastică, Teoria și metodologia științelor, Teoria și metodologia istoriei și educației moral-spirituale, Teoria și metodologia educației tehnologice, Curs practic de educație tehnologică.  

Lector universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Istoria românilor în evul mediu, Istoria românilor în epoca modernă, Filosofia educației, Republica Moldova între orient și occident, Bazele educației civice, Omul și societatea, Istoria doctrinelor politice, Norme și valori civice în societatea democratică, Oportunități egale și strategii antidiscriminatorii. 

Lector universitar – 1 post

  1. Disciplinele fundamentale:

Managementul educațional, Pedagogie preșcolară,  Teoria generală a instruirii, Educația Interculturală, Metodologia activităților extra curriculare, Educația centrată pe elev, Metodologia cercetării în științele educației. 

  • CATEDRA DREPT

Profesor universitar – 0,8 post, conferenţiar universitar – 2,6 posturi, lector universitar  – 2 posturi

Profesor universitar – 0,8 post

  1. 0,4 post, Ciclul I – disciplinele de drept public (Drept penal. Partea specială).
  2. 0,4 post, Ciclul II – disciplinele de drept public (Drept penal european, Asistență juridică internațională în materie penală, Procedura și practica CEDO).

Conferențiar universitar – 1 post

Ciclul I – disciplinele de drept public (Drept penal. Partea generală,. Protecția juridică a drepturilor omului).

Conferențiar universitar – 1 post

Ciclul I – disciplinele de drept privat (Drept procesual civil, Drept civil. Succesiuni, Drept civil. Drepturile reale).

Conferențiar universitar – 0,6 post

Ciclul II – disciplinele de drept public (Tactica criminalistică, Teoria și tactica expertizei judiciare, Metodologia investigării anumitor categorii de infracțiuni, Tehnici și procedee moderne de investigație).

Lector universitar – 1 post

Ciclul I – disciplinele de drept privat (Drept civil. Persoanele, Drept civil. Teoria generală a obligațiilor, Contractele, Dreptul familiei).

Lector universitar – 1 post

Ciclul I – disciplinele de drept public (Teoria generală a dreptului, Drept contravențional, Drept vamal).

  1. atribuțiile/activitățile aferente funcției scoase la concurs;

PROFESORUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:

  • activităţile didactice de elaborare a cursurilor şi expunerea lor în cadrul prelegerilor la învăţământul universitar şi la orele de sinteză, precum şi la învăţământul postuniversitar;
  • activităţile ce ţin de elaborarea şi editarea manualelor, notelor de curs, îndrumărilor metodice la cursurile predate, precum şi a altor surse metodico-didactice;
  • activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
  • activităţile de conducere şi apreciere proiectelor anuale, a tezelor de licenţă şi a tezelor de masterat;
  • activităţile ce ţin de consultarea studenţilor;
  • activităţile de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
  • activităţile de îndrumare a studenţilor la determinarea opţiunii profesionale în cadrul sistemului de credite transferabile;
  • activităţile de ridicare a nivelului didactico-educaţional a cadrelor tinere;
  • activităţile de conducere la nivelul colectivelor de specialitate din cadrul catedrelor privind conţinutul şi tehnologiile didactice pentru activităţile de predare şi aplicative;
  • cunoaşterea şi respectarea prevederilor Sistemului de management al calităţii.

de asemenea:

  • participă la activităţile diverselor comisii şi consilii în interesul învăţământului/instituţiei;
  • expune rezultatele cercetărilor ştiinţifice efectuate în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane  şi conferinţe ştiinţifice;
  • recenzează diverse lucrări ştiinţifice, inclusiv teze de doctorat;
  • poate fi inclus în comisia de susţinere a examenelor în doctorat, precum şi în cadrul consiliilor de susţinere a tezelor de doctorat şi masterat;
  • poate fi inclus în comisia de admitere din cadrul USC;

CONFERENȚIARUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:

  • activităţile didactice de elaborare a cursurilor şi expunerea lor în cadrul prelegerilor la învăţământul universitar şi la orele de sinteză, precum şi  la învăţământul postuniversitar;
  • activităţi de îndrumare a lucrărilor de disertaţie;
  • activităţi de îndrumare a practicii productive şi/sau pedagogice, inclusiv pregătirea acestora;
  • activităţi de îndrumare a doctoranzilor în post-stagiu  (finalizarea tezei);
  • activităţi de conducere şi apreciere a proiectelor anuale,  a tezelor de licenţă, şi a tezelor de masterat;
  • activităţi ce ţin de consultarea studenţilor;
  • activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
  • activităţi de îndrumare a studenţilor la determinarea opţiunii profesionale în cadrul sistemului de credite transferabile;
  • activităţi de ridicare a nivelului didactico-educaţional a cadrelor tinere;
  • activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
  • activităţi de coordonare  a disciplinei  predate ce ţin de conţinutul şi tehnologiile didactice pentru activităţile de predare şi aplicative;

de asemenea:

  • participă la activităţile diverselor comisii şi consilii în interesul învăţământului / instituţiei;
  • participă la conferinţe, simpozioane, congrese ş. a. organizate în domeniul de activitate principal sau domeniile inter-disciplinare;
  • expune rezultatele cercetărilor ştiinţifice efectuate în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
  • recenzează diverse lucrări ştiinţifice, inclusiv teze de doctorat şi     masterat;
  • poate fi inclus în comisia de susţinere a examenelor de doctorat, precum şi în cadrul consiliilor de susţinere a tezelor de doctorat şi masterat;
  • poate fi inclus în comisia  de admitere din cadrul USC;
  • cunoaşterea şi respectarea prevederilor Sistemului de management al calităţii.

LECTORUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:

  • activităţile didactice de predare – seminare, lucrări  practice şi de laborator, instruire practică şi de evaluare inclusiv pregătirea acestora, conform planurilor de învăţământ ale specializărilor şi programelor analitice ale disciplinelor din aceste planuri;
  • participare activă la diverse activităţi de cercetare ştiinţifică din cadrul instituţiei, rezultatele cercetărilor ştiinţifice le expune în diverse monografii, articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
  • activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
  • cunoaşterea şi respectarea prevederile Sistemului de management al calităţii;
  • alte activităţi didactice.

ASISTENTUL UNIVERSITAR ESTE RESPONSABIL DE:

  • activităţile didactice –  seminare, lucrări  practice şi de laborator, instruire practică şi de evaluare inclusiv pregătirea acestora, conform planurilor de învăţământ ale specializărilor şi programelor analitice ale disciplinelor din aceste planuri;
  • participă activ la diverse activităţi de cercetare ştiinţifică din cadrul instituţiei, rezultatele cercetărilor ştiinţifice le expune în  articole ştiinţifice, referate şi teze la simpozioane şi conferinţe ştiinţifice;
  • activităţi de îndrumare în cadrul cercurilor ştiinţifice studenţeşti;
  • îndrumător de grupă;
  • activităţi ştiinţifice şi de cercetare;
  • cunoaşterea şi respectarea prevederile Sistemului de management al calităţii;
  • alte activităţi didactice.
  1. calendarul concursului, care include termenul limită de depunere a dosarului, etapele și termenele desfășurării concursului. intervalul de timp de la data publicării anunțului și până la data limită de depunere a dosarului trebuie să fie de cel puțin 30 de zile calendaristice, cu excepția zilelor de sărbătoare nelucrătoare;
  • Termenul limită de depunere a dosarului, 04.2025 ora 17.00
  • Etapele și termenele desfășurării concursului:
  1. Concursul urmează să se desfășoare într-o perioadă de cel mult 25 de zile lucrătoare, începând cu ziua următoare de la data termenului limită de depunere a dosarelor. (conf. p.18 din Regulament)

15.04.2025 – 23.05.2025 inclusiv.

  1. Decizia Senatului referitor la validarea rezultatelor obținute de către fiecare candidat în cadrul concursului este adoptată în cel mult 40 de zile lucrătoare de la data termenului limită de depunere a dosarelor în vederea ocupării funcțiilor scoase la concurs.

14.04.2025 – 13.06.2025 inclusiv.

  1. conținutul dosarului de participare la concurs și adresa la care acesta poate fi transmis/depus;

Dosarul de participare va conține:

  1. a) cererea de înscriere la concurs,
  2. b) curriculum-ul vitae Europass,
  3. c) copiile diplomelor de studii,
  4. d) lista lucrărilor științifice și științifico-didactice publicate în ultimii 5 ani (Anexa 1),
  5. e) copiile certificatelor, ce confirmă participarea candidatului la diverse stagieri în ultimii 5 ani,
  6. f) confirmări referitor la participarea pretendenților la stagiile de formare profesională continuă,
  7. g) confirmări privind participarea candidatului în proiecte de cercetare științifică, transfer tehnologic etc.,
  8. h) certificat de confirmare a vechimii în muncă pedagogică (după caz)
  9. i) alte acte relevante funcției la care aspiră candidatul.
  1. link-ul paginii unde poate fi consultată descrierea procedurii de concurs.

pagina WEB a USC (www.usch.md), Regulamentul privind organizarea, desfășurarea concursului și ocuparea funcțiilor didactice și științifico —  didactice în Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul aprobat de Senat, proces-verbal nr.10 din 27.05.2021.

  1. Dosarele se depun pe suport de hârtie, începând cu data de 14 martie 2025 ora 8.00.
  2. Data –limită de depunere a dosarului este 14 aprilie 2025 ora 17.00.
  3. Datele de contact ale persoanei responsabile de oferirea informațiilor suplimentare și de primirea documentelor: sediul USC, Piața Independenței nr.1, bir.106, tel. 0299 2 15 92.

Comisia de concurs

Distribuie pe rețele sociale:

Facebook
Twitter
LinkedIn
OK
Email